Monini – historia i filozofia.

Monini

We Włoszech niektóre nazwy rodzimych marek dokładnie odzwierciedlają kto za nimi stoi i czyje nazwisko gwarantuje ich niezawodność. Tak jest także bardzo często w przypadku produktów spożywczych, w tym szczególnie przy oliwie z oliwek, makaronach czy innych kojarzonych z Włochami. Część z włoskich legend została przejęta przez międzynarodowe koncerny, które przeistoczyły mocno filozofię i charakter tych firm, lecz wciąż są firmy które opierają się międzynarodowym potęgom. Jedna z nich jest firma Monini, od lat prowadzona prze rodzinę o tym właśnie nazwisku. (http://sklep.puregreen.pl/monini)

Początki firmy

Główna siedziba firmy znajduje się w Umbrii, w małym mieście o nazwie Spoleto, które często nazywane jest także zielonym sercem Włoch. Nazwa ta jest bardzo trafna ze względu na dużą ilość zalesionych terenów oraz centralne położenie tego regionu na tle całego kraju. Klimat jaki tu panuje bardzo sprzyja uprawie oliwek i ich obfitym zbiorom, a ich smak i aromat wpływają na najwyższą jakość oliwy. Historia firmy zaczyna się już od 1920 roku, kiedy to Zefferino Monini rozpoczyna produkcję oliwy na większą skalę. Jego przekonanie o wyższości oliwy nad olejem rafinowanym okazało się strzałem w dziesiątkę i prawidłową drogą rozwoju. W okresie wojny firma musiał zawiesić działalność, lecz po jej zakończeniu ponownie wrócono do produkcji oliwy pod nazwiskiem Monini.

Rozwój i inwestycje

Po pierwszych sukcesach odniesionych na rynku, rodzina Monini nie spoczęła na laurach, tylko kolejny raz wyprzedziła w swoich poczynaniach konkurencję. Wprowadzona na rynek oliwę w butelkach, nie w antałkach jakie były do tej pory w sprzedaży. W krótkim czasie okazało się, że Monini stało się numerem jeden na rynku produktów spożywczych i tak jest do tej pory. Od lat 60-tych firma wzmocniła swoje linie produkcyjne i system kontroli jakości. Położono także duży nacisk na reklamę i w tym czaie powstało słynne do dziś hasło „Una spremuta di olive”. Cały czas firmą zarządzają kolejne pokolenia rodziny Monini, a wszystkie działania jakie podejmują mają na celu rozszerzenie sieci sprzedaży. Od 2008 roku powstał oddział także w naszym kraju pod nazwą Monini Polska.

Oliwa z oliwek

Monini obecnie

Od trzech pokoleń rodzina Monini szanuje rodzinna tradycje i historię, pomimo zmieniającego się otoczenia. Jest światowym producentem oliwy i jej produkty można kupić w ponad 30 krajach na świecie. O jakości i smaku decyduje sam właściciel, Zefferino Francesco, który rocznie testuje ponad 3000 tysiące próbek, stojąc na straży dobrego imienia firmy.

www.sokowo.pl